DOM

Środa, 12 grudnia 2018 · dodano: 12.12.2018 | Komentarze 5

...ulice Księżycowe na terenie Polski.
To był dobry pomysł. Początkowo obiecałem sobie, że do wszystkich dojadę w jednym roku, 2017.
Niestety wypadek trochę pokrzyżował szyki. Ale to nic. Bo potem okazało się, że co jakiś czas powstaje nowa ulica księżycowa.
Tak więc w oczach laika zawsze bym miał zaległość. Nigdy nie myślałem o tym, aby znaleźć tą najładniejszą. Zawsze jednak myślałem o tym, że powinienem do każdej dojechać, no i wyłącznie na rowerze wrócić do domu. Bo to miało być trudne, a raczej normalne. Początkowo nie było wesoło. Bo to była zima. Szybko zorientowałem się też, że ulice księżycowe nie istnieją w centrum miast, miejscowości, wsi. W większości były na terenie osiedli domków jednorodzinnych. Wielokrotnie bez tabliczek informacyjnych, bez asfaltu, a niekiedy wręcz w polu. Ale dla odmiany, często było przyjemnie, zwłaszcza latem, w promieniach wschodzącego słońca, gdy z pewnością wszyscy mieszkańcy tej właśnie ulicy spali. Poznałem także historię powstania niektórych ulic księżycowych i to też są miłe wspomnienia. Były także osiedla księżycowe.
Najważniejsze jednak, że to wszystko sprawiło, że miałem jakiś podrzędny cel, a więc motywację do przejeżdżania kolejnych kilometrów. Bo droga na Księżyc jest prosta, trudna i nudna w tej fazie kilometrów.

a teraz ? W drodze na Księżyc już ośmiokrotnie okrążyłem Ziemię, teraz wystarczy to zrobić tylko...jeden raz.
obecnie jestem w sympatycznej miejscowości Lille na terenie Francji. Dojadę do Elbląga, a potem to już tylko jedno okrążenie.
I wyląduję. Pewnie na terenie parku Astronomicznego we Fromborku.
Ale to nie z Fromborkiem będę, mam nadzieję, kojarzony. Tylko z Księżycem. Bo to Księżyc jest najważniejszy.

Przez wiele lat, gdziekolwiek byłem na terenie Polski, w jakiejkolwiek miejscowości, oprócz oczywiście chwil, gdy szukałem ulic księżycowych, zawsze ukrywałem przed ludźmi przekonanie, że nie jestem stąd. Czułem się wtedy, jakbym bym posłany, żeby wchłonąć jak najwięcej barw, smaków, dźwięków, zapachów i doświadczyć wszystkiego, co jest udziałem człowieka, przemienić co doznane w czarodziejskie rejestr i przewieźć to wszystko tam, skąd przyjechałem.