Środa, 12 listopada 2014 · dodano: 12.11.2014 | Komentarze 0

2241 dni i tylko...236.251 km.
no to już wiem, a to bardzo podejrzane dla mnie było...dlaczego w tym roku ani razu nie bolało mnie gardło. Bo jakoś sobie tego nie przypominam. Bezsprzecznie przyczyniła się do tego czekolada...której jem mnóstwo, a właściwie TEOBROMINA, która znajduje się w czekoladzie. Brytyjscy naukowcy twierdzą, że teobromina działa bardziej skutecznie na kaszel, niż syropy na kaszel.
Teobrominy jest najwięcej w ciemnej czekoladzie, ale też jest jej mnóstwo w mlecznej, w białej praktycznie jej nie ma bo czekolada musi mieć dużo kakao.
A tak w ogóle na kaszel dobry jest tymianek oraz syrop z sosny, pieprz, rumianek oraz...sól, która wysusza.
Pewnie jest wiele innych, ale ja wolę czekoladę. W lodówce więcej mam czekolady, niż kiełbasy i różnych wędlin.

"Teobromina jest szkodliwa dla niektórych zwierząt między innymi dla psów, kotów i koni. Dla psa ważącego 25 kg zjedzenie dwóch tabliczek czekolady może okazać się śmiertelne. Spowodowane to jest znacznie wolniejszym tempem metabolizowania teobrominy przez te zwierzęta oraz odmiennym niż u człowieka szlakiem metabolicznym. W efekcie występują zaburzenia układów krążenia i nerwowego"