KSIĘŻYC - PLUTON

Niedziela, 13 lutego 2022 · dodano: 13.02.2022 | Komentarze 0

...spoglądam na zegarek oraz na tachometr.
Lecę z prędkością wynoszącą 99,995 procent prędkości światła, czyli taką jaką posiada rakieta.
To wciąż nie tak szybko, jak na pokładzie samolotu, ale nawet w takiej sytuacji zegary na Ziemi tykają
sto razy szybciej niż mój zegarek. Gdy na planecie Ziemi minie cała doba, w miejscu, gdzie się znajduję
będzie to tylko jedna minuta i 26 sekund. Jeden mój rok to w domu każdego z was całe stulecie.
I tylko zastanawiam się nad tym, jak to możliwe, jak to się stało, że te odległe galaktyki, które
powinny znajdować się miliony lat świetlnych przede mną, są w tak niewielkiej odległości ode mnie ?
...one nie stały się blisko po zaledwie kilku dniach podróży.

są, tysiące razy bliżej. Moja odległość od nich zmniejszyła się tyle samo razy, ile razy mój czas zwolnił w stosunku do ziemskiego.
Tu jest całkowicie inaczej, tu nie rozszerza się wszechświat w każdym kierunku.
Tu jest zupełnie inaczej bo zjawisko zachodzi wyłącznie w jednym kierunku, w tym w którym podróżuję.
I zależy ono tylko ode mnie. Tylko ode mnie.
Myślę tylko o sobie i koncentruję się nad tym, co widzę.
Nie ma sensu wracać na Ziemię. Wylądowałbym w tak odległej przyszłości, że czułbym się jak zabytek i z pewnością też tak byłbym traktowany.