Eg-Pasłęk-Orneta-Lidzbark Warm-Bartoszyce-Korsze-Węgorzewo-Gołdap-Wiżajny-Hańcza-Jemieliste

Sobota, 30 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 2

2042 dni, pozostało...212.167 km do Księżyca.
wyjechałem z domu o 5 nad ranem- pierwsze 140 km bez emocji, z uwagi na zbyt dobrze znaną trasę.
okolice zacząłem podziwiać od Korsze. Jakieś 15 km przed Węgorzewem, już do województwa podlaskiego są nowiutkie asfalty, przy części drogi są nawet DDR. W Gołdapi obowiązkowe kartacze w kultowym dla mnie barze u Jędrusia.
Odcinek Gołdap- Kiepojcie...mógłbym tu codziennie po sto razy jeździć. Pełna sentymentu dla mnie droga.
Widoki przepiękne...zajechałem do m. Stańczyki, z obowiązku- droga 2 km do nich to istna tragedia, ale mosty trzeba zobaczyć, nawet po raz kolejny.
Ciekawy jest też trójstyk granic. W to miejsce Rosji nie warto wchodzić- kosztuje 500 zł- jest monitorowane- dwa lata temu ledwo uciekłem Straży Granicznej, teraz nie ryzykowałem.
Pod koniec dnia pojeździłem wokół jeziora w Wiżajnach- to istny koniec świata, podziwiam ludzi, którzy tu mieszkają.
Do rezydencji w Jemieliste pojechałem przez Hańczę- boczne drogi, a asfalt przepiękny. Trochę uciekałem przez chmury, spadł deszcz ale nie wielki.
Uwielbiam te tereny, rok temu nie byłem tu, więc w tym będę kilka razy. Chciałem tu z Kimś przyjechać...niestety wszyscy mi odmówili, trudno- tu samemu też jest fajnie. To przecież także trasa MRDP.
Nocowałem tam gdzie zawsze...agroturystyka. Niesamowite i tu jest wszystko, dlatego zawsze tu nocuję.
Dzień pełen wrażeń, emocji...tylko tu zimno. W dzień ładnie, ale wieczorem już wiało na maksa, więc musiałem się chustą otulić.
Wiatr silny boczny, dało się jechać.

Orneta
Orneta © Robert1973 Lidzbark Warmiński
Lidzbark Warmiński © Robert1973 Część najnowszej polskiej DDR
Część najnowszej polskiej DDR © Robert1973 Kartacze w barze u Jędrusia w Gołdapi
Kartacze w barze u Jędrusia w Gołdapi © Robert1973 Stańczyki I
Info Stańczyki © Robert1973 Tablo info Wiżajny
Tablo info Wiżajny © Robert1973 Mapka
Mapka © Robert1973 To jest Rosja- tu nie można wejść
To jest Rosja- tu nie można wejść © Robert1973 Trójstyk granic- Polska-Litwa-Rosja
Trójstyk granic- Polska-Litwa-Rosja © Robert1973 A to chyba ja
A to chyba ja © Robert1973 A teraz objadę to jezioro w Wiżajnach
A teraz objadę to jezioro w Wiżajnach © Robert1973 Jest tu 10 km takiej fajnej drogi